saugumas ant vandens ir prasilenkimo taisykles

Hola!
Sezonui prasidejus, ne tik elektrenuose bet ir pajuryje pasidare aisku, kad du trecdaliai plaukianciu vandenyje nezino/neprisimena/nusispjauna i prasilenkimo ir pirmumo taisykles. Tai jau buvo pastebeta ir forume (viewtopic.php?f=3&t=12988" onclick="window.open(this.href);return false;)
Taigi, manau, kad butu neblogai visiems dar karta jas pakartoti. ane? vaziuojam...
Pirma auksine prasilenkimo vandenyje taisykle galiojanti VISIEMS laivams, burlaiviams, burlentems, kaitams, valtims ir netgi plaukimo ciuziniams:
Desinys bortas turi PIRMUMO teise pries kairi borta!
Ka tai reiskia kaituose? Laivo bortas nustatomas pagal judejimo krypti. Tai reiskia, kad kaip ir musu keliuose (lygiaverteje sankryzoje privalome praleisti visus kurie mums yra is desines), taip ir vandenyje PRIVALOME praleisti visus kurie priartejo is desines.
Kadangi ant kaitlentes yra stovima sonu, o ne tiesiai, tai puses suprasti kartais yra sunku. Pirmumo nustatyma labai palengvina judejimo kryptis. T.y. jeigu kaitioras plaukia desine koja priekyje ir desine ranka priekyje - JIS TURI PIRMUMO TEISE, pries plaukiancius priesingai (jo laivas arteja i desini priespriesinio laivo borta). Jeigu plaukia kaire koja ir kaire ranka priekyje - jis NETURI pirmumo teises ir PRIVALO padaryti viska, kad apiplauktu is priekio artejanti laiva, nes is priekio artejantis laivas arteja i jo desini borta.
Laivo apiplaukimas galimas ir is pavejines puses, ir is antvejines. TACIAU, apiplaukiant is antvejines puses turi GARANTUOTI stropu ilgio atstuma ir, kad turinciam pirmumo teise NEREIKES padaryti nieko, kad pakeistu kursa, kaito pozicija ar dar kazka.
Sita taisykle galioja visiems ir visada. Plaukiant su kaitu, burlente ar dar kazkuo. Visos kitos prasilenkimo "taisykles" gali buti tik rekomendacinio pobudzio, taciau ivykus avarijai kaltas bus tas, kuris plauke kairiu bortu i veja.
Antra auksine taisykle yra "galvok ir ziurek"
Viename Olandijos mieste meninikas sugalvojo visus (!) kelio zenklus pakeisti vienu "THINK!". Po sios akcijos igyvendinimo (jei teisingai pamenu) miesto gatvese ne tik nezuvo ne vienas zmogus, bet ir nebuvo rimciau suzalotu.
Reikia nepamirsti, kad vandenyje esi ne vienas, todel pries atliekant bet koki triuka PRIVALU apsidairyti ir buti tikram, kad net jam nepavykus neivyks incidentas. Kalbant apie elektrenus - saugiausiai jauciausi plaukioti pacioje apacioje, kur buvo lygus vanduo freestylui ir chebra loopino, sokinejo ir tt. Del vienos vieninteles priezasties - ten plaukiantys suprantat ka jie daro, ZIURI kur plaukia ir ka daro aplinkiniai ir, svarbiausia, GALVOJA, ka kur ir kaip daryti, kokia trajektorija judes po vieno ar kito manevro, kur atsidurs, kuo viskas pasibaigs. Negali numatyti visu aplinkybiu, bet nugaroje zmones akiu neturi. Todel butina nepamirsti, kad vejo sportuose bet koks (ne)kontroliuojamas judejimas vyksta PAVEJUI, taigi PRIVALU buti tikram, kad pavejui nieko nera ir paskui krante nereikes aiskintis - "tu ka nematei, kad as loopinu?".
Reziumuojant:
1. Pirmenybę turi tas, kurio kaitas yra vėjo lange nuo 12 iki 3 val. – tai yra plaukiantis dešine ranka į priekį. Jis turi išlaikyti judėjimo kryptį ir kaito aukštį. Kiti, plaukiantys kaire ranka į priekį turi pasileisti pavėjui arba apsisukti.
2. Pirmenybę turi einantis į vandenį. Jo manevringumas mažesnis, plius vėjas krante dažniau gūsiuojasi, todėl grįžtantieji į krantą TURI praleisti išeinančiuosius.
3. Pirmenybę turi tas, kuris yra ant bangos. Banga nesiskaito čopas prie kranto (tuomet galioja 2 taisyklė)
4. Niekas neturi akių nugaroje, todėl plaukdamas aukščiau į vėją, esi atsakingas už saugaus atstumo išlaikymą tarp savęs ir to, kuris pavėjui.
Nėra labai svarbu, kodėl šitų taisyklių jūs nežinojote anksčiau. Svarbu, kad jei jūs ar jūsų draugas jas ignoruoja – keliate pavojingas situacijas spotuose ir taip galite užsitraukti nemalonumų ant savo galvos. Ne tik ant kranto... Šiomis taisyklėmis vadovaujasi tarptautiniai teismai ir draudimai. Todėl jų nesilaikymas gali kainuoti tikrai nemenką sumelę.
p.s. atsakant i avantmov zinute apie zonu skirstymus, skirstymai neapsaugos nuo avariju, jeigu nebus kalamos i galva prasilenkimo taisykles. as savo ruoztu kiekvienam nesusipratusiam bandau paciu priimtiniausiu budu paaiskinti kad pirmenybe yra plaukiancio desiniu halsu. be to, elektrenuose prie siaures vakaru-vakaru krypciu veju pavejui esantis flat'as traukia ne tik kaitu bet ir burlenciu freestylerius. todel ten pradinukams maltis tikrai ne vieta.
p.p.s. prasilenkimo taisykles yra PRIORITETAS burlenciu mokyklose. kodel to nera kaituose? gal jau gana sortus demonstruoti?...
Sezonui prasidejus, ne tik elektrenuose bet ir pajuryje pasidare aisku, kad du trecdaliai plaukianciu vandenyje nezino/neprisimena/nusispjauna i prasilenkimo ir pirmumo taisykles. Tai jau buvo pastebeta ir forume (viewtopic.php?f=3&t=12988" onclick="window.open(this.href);return false;)
Taigi, manau, kad butu neblogai visiems dar karta jas pakartoti. ane? vaziuojam...
Pirma auksine prasilenkimo vandenyje taisykle galiojanti VISIEMS laivams, burlaiviams, burlentems, kaitams, valtims ir netgi plaukimo ciuziniams:
Desinys bortas turi PIRMUMO teise pries kairi borta!
Ka tai reiskia kaituose? Laivo bortas nustatomas pagal judejimo krypti. Tai reiskia, kad kaip ir musu keliuose (lygiaverteje sankryzoje privalome praleisti visus kurie mums yra is desines), taip ir vandenyje PRIVALOME praleisti visus kurie priartejo is desines.
Kadangi ant kaitlentes yra stovima sonu, o ne tiesiai, tai puses suprasti kartais yra sunku. Pirmumo nustatyma labai palengvina judejimo kryptis. T.y. jeigu kaitioras plaukia desine koja priekyje ir desine ranka priekyje - JIS TURI PIRMUMO TEISE, pries plaukiancius priesingai (jo laivas arteja i desini priespriesinio laivo borta). Jeigu plaukia kaire koja ir kaire ranka priekyje - jis NETURI pirmumo teises ir PRIVALO padaryti viska, kad apiplauktu is priekio artejanti laiva, nes is priekio artejantis laivas arteja i jo desini borta.
Laivo apiplaukimas galimas ir is pavejines puses, ir is antvejines. TACIAU, apiplaukiant is antvejines puses turi GARANTUOTI stropu ilgio atstuma ir, kad turinciam pirmumo teise NEREIKES padaryti nieko, kad pakeistu kursa, kaito pozicija ar dar kazka.
Sita taisykle galioja visiems ir visada. Plaukiant su kaitu, burlente ar dar kazkuo. Visos kitos prasilenkimo "taisykles" gali buti tik rekomendacinio pobudzio, taciau ivykus avarijai kaltas bus tas, kuris plauke kairiu bortu i veja.
Antra auksine taisykle yra "galvok ir ziurek"

Viename Olandijos mieste meninikas sugalvojo visus (!) kelio zenklus pakeisti vienu "THINK!". Po sios akcijos igyvendinimo (jei teisingai pamenu) miesto gatvese ne tik nezuvo ne vienas zmogus, bet ir nebuvo rimciau suzalotu.
Reikia nepamirsti, kad vandenyje esi ne vienas, todel pries atliekant bet koki triuka PRIVALU apsidairyti ir buti tikram, kad net jam nepavykus neivyks incidentas. Kalbant apie elektrenus - saugiausiai jauciausi plaukioti pacioje apacioje, kur buvo lygus vanduo freestylui ir chebra loopino, sokinejo ir tt. Del vienos vieninteles priezasties - ten plaukiantys suprantat ka jie daro, ZIURI kur plaukia ir ka daro aplinkiniai ir, svarbiausia, GALVOJA, ka kur ir kaip daryti, kokia trajektorija judes po vieno ar kito manevro, kur atsidurs, kuo viskas pasibaigs. Negali numatyti visu aplinkybiu, bet nugaroje zmones akiu neturi. Todel butina nepamirsti, kad vejo sportuose bet koks (ne)kontroliuojamas judejimas vyksta PAVEJUI, taigi PRIVALU buti tikram, kad pavejui nieko nera ir paskui krante nereikes aiskintis - "tu ka nematei, kad as loopinu?".
Reziumuojant:
1. Pirmenybę turi tas, kurio kaitas yra vėjo lange nuo 12 iki 3 val. – tai yra plaukiantis dešine ranka į priekį. Jis turi išlaikyti judėjimo kryptį ir kaito aukštį. Kiti, plaukiantys kaire ranka į priekį turi pasileisti pavėjui arba apsisukti.
2. Pirmenybę turi einantis į vandenį. Jo manevringumas mažesnis, plius vėjas krante dažniau gūsiuojasi, todėl grįžtantieji į krantą TURI praleisti išeinančiuosius.
3. Pirmenybę turi tas, kuris yra ant bangos. Banga nesiskaito čopas prie kranto (tuomet galioja 2 taisyklė)
4. Niekas neturi akių nugaroje, todėl plaukdamas aukščiau į vėją, esi atsakingas už saugaus atstumo išlaikymą tarp savęs ir to, kuris pavėjui.
Nėra labai svarbu, kodėl šitų taisyklių jūs nežinojote anksčiau. Svarbu, kad jei jūs ar jūsų draugas jas ignoruoja – keliate pavojingas situacijas spotuose ir taip galite užsitraukti nemalonumų ant savo galvos. Ne tik ant kranto... Šiomis taisyklėmis vadovaujasi tarptautiniai teismai ir draudimai. Todėl jų nesilaikymas gali kainuoti tikrai nemenką sumelę.
p.s. atsakant i avantmov zinute apie zonu skirstymus, skirstymai neapsaugos nuo avariju, jeigu nebus kalamos i galva prasilenkimo taisykles. as savo ruoztu kiekvienam nesusipratusiam bandau paciu priimtiniausiu budu paaiskinti kad pirmenybe yra plaukiancio desiniu halsu. be to, elektrenuose prie siaures vakaru-vakaru krypciu veju pavejui esantis flat'as traukia ne tik kaitu bet ir burlenciu freestylerius. todel ten pradinukams maltis tikrai ne vieta.
p.p.s. prasilenkimo taisykles yra PRIORITETAS burlenciu mokyklose. kodel to nera kaituose? gal jau gana sortus demonstruoti?...
