arba vat geras straipsniukas kad neausinti burnos:
autorius Gedas LTU 76
saltinis
http://www.bures.lt
pagrindinis skirtumas tarp kemberiniu buriu ir be kemberiniu yra tas, jog vienos yra su kemberiais, o kitos be... Sis skirtumas ir suteikia burems ju bruozus. Jei bure su kemberiais, tai dar nereiskia, jog ji bus sunkiai valdoma prie stipraus vejo. Atvirksciai, kemeriai suteikia bures profiliui stabilumo, o prie stipraus vejo tai padidina kontrole, ko pasekoje isvystomas didesnis greitis. To reikia lenktynems, del to lenktynines bures ir yra su kemberiais. Sios bures turi ir zymiai didesni vejo diapazona, nes pritempus maziau per stieba, bure igauna solidu "pilva", tuo suteikdama daugiau jegos prie silpno vejo. Sutempus bure per stieba, ji isploksteja ir atsidaro, o kemberiai tik palaiko, nors ir nezymu, profili.
Pumpuojantis, kemberines bures, taip pat nepraranda savo formos. Tuo tarpu be kemberines pumpavimuisi nera labai tinkamos. Nes greitai praranda trauka pakeitus bures kampa i veja. Tai nera gera savybe lenktynems, taciau labai tinkama Freestyle'ui ar Wave'ui.
Prie to paties, galiu truputi patarti del paties pumpavimosi. Pumpavimasis, tai nera tolesnes nuo stiebo (galines) rankos pritraukinejimas. Tuo tik keiciamas bures kampas i veja. Antra daugelio daroma klaida yra atsilosimas ir is visu jegu bures tampymas, jau abiem rankom. Pries pumpuojantis, reiktu prisiminti Ginto slalomo pamokeles, o ypac greicio skilti. Jis ten kalba apie bures padeti ir energijos, sunaudojamos greiciui, procentus. Kuo bure statesne, tuo daugiau jegos sunaudojama greiciui isvistyti, o ne lentai i virsu kelti (kai bure uzsiverciama ant saves). Lygiai tie patys principai galioja ir pumpuojantis - BURE TURI BUTI STACIA, O NE UZVIRTUS ANT ATSILOSUSIO PUMPUOTOJO. Pries pradedant pumpuotis reikia buti isitikinus (arba bent jau tiketis), jog isglisuosite. Sis jausmas igijamas po keliu sekmingu isglisavimu. Rankos turi buti ISTIESTOS, tam kad bure butu kuo statesne, tuo padidinate bures veiksminga plota. Lentai tik pradejus greiteti, nesvirkite atgal - uzspausite lentos uodega ir sustosite. Kartais geriau nieko nedaryti, nei daryti negerai. Jei matote jog neisglisuosite pradekite pumpuotis, taciau dabar, su kiekvienu pupsniu reikia jau eiti i gala. Nera jokio tikslo laikyti priekine koja prie stiebo sarnyro ir demonstratyviai tampyti bure, tokiais veiksmai padarysite ispudi tik niekada ant lentos nestovejusiam ziurovui. Jei laikysite koja prie stiebo sarnyro ir isglisuosite, tai zinokite, jog nesipumpave, taip pat sekmingia butumete isglisave, tik truputi anksciau. Kuo didesne bure, tuo daugiau iskarto galima nueiti i gala. Su formule, jei isglisavimui reikia pumpavimosi, galima i kojakilpes istoti, po vieno dvieju pupsniu ir toliau pumpuotis jau jose. Taciau kol visiskai neglisuojate, bure turi buti kiek galima statesne. Stengites apkrauti stiebo sarnyra, tuo nuimsite svori nuo koju, ir galesite nueiti i gala, dar visiskai neglisuodami, o stati bure suteiks daugiau jegos, reikalingos iseijimui i glisa. Kai tik pajauciate, jog lenta jau glisuoja, trumpais truktelejimais galite didinti lentos greiti ir suradus tinkama momenta uzsikabinti su trapecija.
Dar viena klaida, tai laukimas kol vejas pats "istrauks" i glisa. Tai daryti galima kai vejas tikrai stipresnis nei minimaliai reikalingas glisavimui, arba esate pavarge ir net neketinate glisuoti. Uzsikabinus trapecija dar pries isglisavima apkraunama lentos uodega ir bure yra uzsiverciama ant saves, sumazeja trauka ir pradedama plaukti kaip garlaivis, kol po truputi "islipama" i glisa. Labai daznai stebiu tokia veiksmu seka - bicas neglisuoja, rankos tiesios, viskas gerai. Ateina guselis, lenta pradejo greiteti ir jis staigiai uzsikabina trapecija (tarsi nenoretu isglisuoti), po sio veiksmo seka ryskus lentos greicio kritimas - suardyta bures trauka. Tada jis susiriecia ir laukia kol istems ji i glisa. Jei vejo atejo daugiau, jis po truputi eina atgal, lenta pradeda greiteti, tuo paciu ir sokineti per mazas bangeles. Ikisus priekine koja i kilpa, greitis dar padideja ir su galine koja buna problemu, jei nepataiko is pirmo karto, tai praranda
pusiasvyra, o tai jau paraiska i katapulta. Zinoma, jei vejo pakanka, uzsikabinus trapecija, lengviau, taciau cia kalbejau apie ribini vejuka