Papasakosiu apie motorizuotus parasparnius. Su jais yra mazdaug taip:
Minimalus greitis prie kurio sparnas dar skrenda ~21 km/h (+- keli km/h priklausomai nuo modelio)
Pilnas (kruizinis) greitis ~ 35 km/h (+-)
Maximalus greitis (prikalusomai nuo sparno tipo) iki 45km/h arba iki 60 km/h
Isverst i m/s galima km/h padalinus is 3.6
Taigi min greitis prie kurio sparnas vis dar skrenda : ~6 m/s
Kruizinis ~10 m/s
Max ~12 m/s arba ~16 m/s
Kaip ir visiems skrendantiems aparatams tai yra greitis oro atzvilgiu.
Taigi tarkim pucia 5 m/s vejas. pavejui jau leksi gana smagiu zemes atzvilgiu greiciu 10+5 m/s, (54km/h) bet sugryzti pries veja jau slinksi vos vos - 10-5 m/s tai yra ~18 km/h...
Dar reikia tureti omenyje kad jeigu palei zeme pucia 5 m/s tai auksciau pakilus vejas zymiai stipresnis nes nebera trinties i zeme... realiai kai pucia daugiau nei 5m/s sugryzti pries veja buna sunku ir trunka labai ilgai.
Tai ir apriboja didziausia vejo greiti parasparniams. Jei vejas lygus zinoma galima skristi ir puciant 20 m/s vejui (nors pakilti-isskleisti ir suvaldyti sparna butu be galo sunku, beveik neimanoma) taciau tokiu atveju skrisdamas pries veja 35 km/h greiciu zemes atzvilgiu varysi atbulas irgi 35 km/h greiciu
Maziausia greiti salygoja tai kad norint pakilti reikia isibegeti iki minimalaus sparno skridimo greicio ir dar greiciau tam kad pakilti. Tai nera labai lengva padaryti prie absoliutaus stiliaus - nors atrodo nedaug tauciau ibegti tuos 21-25 km/h su 30-40 kg ant kupros ir 30 kv metru virs galvos visgi nera taip lengva net stumiant varikliui

O sakykim jei pucia 2-3 metriukai (7-10 km/h) stai jau ir nebereikia taip greitai begti , ir pakilti lengviau.
Isvados - kol esi nepatyres ir ne koks sprinteris geriausias skraidymui vejas ~2-3 m/s
Antrines isvados - Motorizuotas parasparnis - idealus buriavimo kompanijonas - jam tinka vejas kuris nera tinkamas buriavimui ir atvirksciai
Skraido zmones is bet kokios pievutes. Skraidymo sezonai - geriausias skraidymas ziema, oras neturbulentinis, lygus, tankus, ir gerai ausinasi varikliai. O siaip tai galima skraidyti bet kokiu sezonu, lygaus ir stabilaus oro salygomis.
Nauja yranga kainuoja daugiau nei burlentes, ir i sita klausima daug nesileisiu, kas domesis susiras info pats ar is instruktoriu. Deveta iranga neretai galima nupirkti pigiau nei buriavimo inventoriu, velgi cia variantu daug.
Instruktoriu ir pardaveju lietuvoje yra vos keli. Didziausia lietuvo paramotoru dali sudaro Penktasis Vandenynas
http://www.paramotors.lt/forumas/ - Motorizuotu Parasparniu klubas su aerodromu Alytuje, bet zmones skraido ko gero visuose LT rajonuose. Motorizuotu parasparniu LT nera daug , manau kad nevirsija 100.
Kiek kitaip yra su laisvu skrydziu - be motoro.
Kad pakilti reikia zymiai maziau irangos, deveta sparna ir sedyne gali pasisekti nupirkti vos uz keleta tukstanciu, taciau pakilimui reikia isvilktuvu su lynais, pakilus gaudomos kylancios karsto oro sroves. Taigi pagrindinis skraidymas sauletomis vasaros dienomis.
Smagesnis variantas yra skraidyti i kalna atsimusancioje ir kylancioje oro sroveje, skraidoma isilgai slaito.
Kalnuose sako nerealiai malonu taip isskraidyti visa diena, na o LT tai daro Kernaves kalvose, Neringos kopose, ir speju tam reikia kad pustu koks tai vejas?
Laisvo skrydzio geriausia mokykla su kieciausiu LT instruktoriumi yra
http://www.paragliding.lt/index.php?opt ... &Itemid=28Jie bazuojasi senajam Valkininku desanto aerodrome.
Jei skaitai rusiskai galiu atsiusti PDF pagrindine knyga besidomintiems arba besimokinantiems skraidyti parasparniais.. Volkovo Mecta letatj
Tiek info pradziai,
Try2Fly
